Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Теленор: Рано е да говорим за 5G мрежа в България

Операторът отчита силен ръст на трафика по време на извънредното положение у нас

Теленор: Рано е да говорим за 5G мрежа в България

Снимка: Архив Ройтерс

 

Твърде рано е да говорим за 5G мрежи в България, смята главният изпълнителен директор на "Теленор България" Джейсън Кинг.

"Ако няма значителни промени по всички проблемни области, свързани с новото поколение мрежи у нас, не очаквам страната да има работеща 5G мрежа до 2022 г.", заяви в онлайн събитие за медии мениджърът на компанията.

По думите му все още не са разрешени проблемните области, свързани с освобождаването на спектъра и с промените в строителното законодателство, които засягат надграждането и поставянето на нови базови станции като цяло. Кинг определи решението на правителството за намаляване на тарифите за спектъра като добър ход, но подчерта, че в страната все още има и малък брой 5G устройства сред потребителите.

Във връзка с конспиративните теории, свързващи 5G и коронавируса, Кинг уточни, че това е въпрос, който трябва да бъде адресиран от телекомите и ключовите участници в индустрията, като не бива да се подценява фактът, че хората очевидно са притеснени.

Още по темата

От екипа на "Теленор България" разкриха и как се е променил трафикът в мрежата на компанията по време на извънредното положение в България.

Когато на 8 март, неделя, бяха обявени първите случаи на заразени с Covid-19 у нас, гласовият трафик е скочил с 32 на сто, а трафикът на данни – с 9% спрямо средните стойности от предходните четири недели.

С 36% е скочил гласовият трафик на 13 март, петък, спрямо средните стойности за предходните четири петъка. Именно на тази дата беше обявено и извънредното положение. Трафикът на данни тогава е записал 5,5% спад. От Теленор допълват, че именно на 13 март компанията е достигнала пика си по отношение на гласов трафик от началото на 2020 г.

Само четири дни по-късно, когато беше наложена карантина на Банско, трафикът на данни се е сринал с 49,5 на сто, докато гласовият е скочил с цели 39,5%. Измененията са спрямо средните стойности за предходните четири вторника.

Трафикът на данни е достигнал исторически рекорд на 23 март, понеделник, когато бяха въведени контролно-пропускателни пунктове. Ръстът на този показател е бил с 14%, а при гласовия трафик – с 3%.

По думите на главния директор „Технологии“ на Теленор Владимир Радойчич от март насам компанията наблюдава „абсолютно различно разпространение на трафика“, който сега е концентриран предимно в жилищните части. Това обяснява и огромния спад на трафика в метрото, който отчитат от Теленор. За периода от 13 до 24 март трафикът на данни в метрото се е сринал с 69%, а при гласовия трафик понижението е с 55 на сто.

Теленор подчертава, че между 13 март и 11 април тази година е подобрил мрежата си на над 100 места.

Мрежата на компанията се е справила с натиска на кризата и отново е сертифицирана като Best in Test в България от международната компания за измерване на качеството на мобилните мрежи umlaut.

Блокадата, наложена от правителството, накара мнозина да останат у дома и да работят от дистанция. Това доведе и до ръст в потреблението на онлайн услуги. Теленор отчита 17% увеличение на месечно активните потребители на приложението MyTelenor между февруари и април, включително 100 хил. нови потребители. Мобилните разплащания през услугата пък са скочили с 59%. За периода на извънредното положение трансакциите в онлайн магазина на Теленор са се увеличили двойно.

„Надявам се ръстът в онлайн разплащанията да се запази“, коментира Джейсън Кинг.

Във връзка с плановете за ребрандиране на компанията, главният изпълнителен директор уточни, че в момента все още се оценяват възможностите към какъв подход ще се насочи компанията. Той заяви, че се надява скоро да има яснота по този въпрос, който засяга не само операциите в България, но и тези в Сърбия и Черна гора.

„Пандемията беше предизвикателство за всички ни“, коментира настоящата ситуация Джейсън Кинг. Той подчерта, че компанията е взела всички необходими мерки, за да защити служителите си и до момента в екипа няма регистрирани случаи на заразени с новия коронавирус.

„Наистина вярвам, че ни очакват по-добри дни“, прогнозира той.

Според Кинг индустрията е научила много уроци от сегашната криза. По думите му "Теленор България" е осъзнала, че може да запази много ефективно ниво на работа без хората постоянно да са в офиса, а в момента се оценяват възможностите служителите да работят повече от дистанция.

„Вече имахме такава политика, така че бяхме готови от гледна точка на нужните за целта инструменти“, допълни Кинг, посочвайки, че според него един от основните негативи обаче е липсата на физическа интеракция с колеги.

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Телекомуникации
Конгресът се прицели в технологичните гиганти